Marketing

W 2014 roku Grupa PZU zrealizowała szeroko zakrojone kampanie m.in.: ”Rewolucja w OC”, kampanię edukayjną “Stop Wariatom Drogowym” oraz wielokrotnie nagradzaną kampanię “Mocno pomocni agenci PZU”.

stop

Zamiast szokować skutkami brawurowej jazdy, skupiono się na pozytywnym przekazie. Działania edukacyjne mają zachęcić pasażerów do reagowania na niebezpieczne zachowania i pokazywać, jak poskromić „wariata drogowego”. Kluczowym narzędziem i symbolem kampanii było niebieskie serduszko PZU.

W 2014 roku rozpoczęto współpracę z Marcinem Dorocińskim - jednym z najwybitniejszych polskich aktorów. Jego wizerunek odzwierciedla spokój i harmonię, jakie PZU zapewnia swoim klientom.

Kampanie marketingowe PZU otrzymały wiele nagród w 2014 roku. Liderem wśród zwycięzców była kampania Mocno pomocni agenci PZU. Docenione zostały również kampanie #dorenifera oraz film „Kura” w obszarze Employer Branding.

Otrzymane nagrody to m.in.:

  • 3 nagrody Innovation Awards Media – Trendy;
  • 3 nagrody KTR (polski festiwal kreacji reklamowej);
  • Złote Effie za kampanię Mocno pomocni agenci PZU;
  • Złotą statuetkę 21. Festiwalu Golden Drum w słoweńskim Portoroż. Niebieskie serduszka PZU wywalczyły złoto w ważnej kategorii Integrated Communication Campaigns pokonując projekty z kilkunastu krajów Nowej Europy.

Niebieskie serduszka PZU wywalczyły złoto w ważnej kategorii Integrated Communication Campaigns pokonując projekty z kilkunastu krajów Nowej Europy.

W 2014 roku wprowadzono standardy obsługi dla biur agentów wyłącznych. Przygotowano, spójną z siecią sprzedaży PZU, koncepcję wizualną agencji. To umożliwiło wdrożenie standardów zarówno w oznakowaniu agencji jak i aranżacji wewnętrznej lokali. Projekt zawiera wytyczne co do procesu obsługi klienta jak i ekspozycji materiałów reklamowych.

PZU jest nowoczesną firmą, co udowadnia projekt „Prosty Język”. Dla zwykłego Polaka większość tekstów ubezpieczeniowych, materiałów sprzedażowych a nawet reklamowych jest zbyt specjalistyczna, trudna i niezrozumiała.Z tego powodu jednym z głównych projektów marketingowych w 2014 roku była poprawa zrozumiałości przekazów komunikacyjnych.

ld

baltaW związku z zakupem w 2014 roku spółek ubezpieczeniowych rozpoczęto proces rebrandingu przejętych podmiotów. Proces obejmuje usuwanie znaków towarowych poprzedniego właściciela oraz wprowadzanie marki PZU lub marek należących do rodziny marek PZU. Rozpoczęto prace nad pozycjonowaniem brandów na poszczególnych rynkach oraz nad kampaniami wprowadzającymi nowe strategie brandingowe.